Yadegariprint@yahoo.com 026-33123
راهنمای طراحی ساک دستی کاغذی
راهنمای طراحی ساک دستی کاغذی

ساک دستی

توصیه می‌کنیم برای این که ساک‌دستی کاغذی شما در چاپ، دچار پایین آمدن کیفیت نشود، حتما نکات طراحی زیر را مشاهده نموده و آن‌ها را در طراحی بکار بگیرید. ساک‌دستی کاغذی خود را در یکی از اندازه‌های زیر و با توجه به طرح گسترده آن طراحی کنید، و نیز برای انجام این کار می‌توانید قالب های آماده شده ساک‌دستی کاغذی را از سایت ما دانلود کرده (در فرمت های PSD, Ai, CDR) و آن را مبنای طراحی خود قرار دهید.
۱) ساک‌دستی ۲۲×۱۶ Cm
۲) ساک‌دستی ۲۳×۲۳ Cm
۳) ساک‌دستی ۲۳×۳۵ Cm
۴) ساک‌دستی ۲۶×۳۶.۵ Cm
۵) ساک‌دستی ۴۸×۳۶ Cm
۶) ساک‌دستی ۵۰×۳۵ Cm

– رزولوشن فایل شما باید حداقل ۳۰۰ DPI، پیکسل در اینچ باشد.
– سیستم رنگی (Mode) فایل شما باید CMYK باشد.
– حاشیه امن : از هر طرف کار حدود ۵ mm: قرارگیری عناصر، متون، تصاویر و لوگوها در فایل شما باید به شکلی باشد که وقتی محصول نهایی در چاپخانه بُرش زده میشود، تصویر و متن دست نخورده باقی بماند. به این منظور همیشه باید برخی نواحی طرح را که ممکن است برش بخورد از عناصر مهم خالی کنید و رنگ پس زمینه را از هر طرف تا انتهای فایل ادامه دهید تا پس از برش بخشی از محصول بدون رنگ نباشد.
– در محل خط تا – از هر طرف پنج ۵ میلی‌متر – بهتر است که از عناصر اصلی تصویر مانند آرم و نوشته استفاده نشود.
– به ابعاد و اندازه‌ها و طرح‌های گسترده کار بسیار دقت کنید تا پاکت چاپ شده با طراحی شما همخوانی داشته باشد.
– در طراحی ساک‌دستی کاغذی با توجه به طرح گسترده فایل همیشه توجه داشته باشید که لبه‌های مشخص شده طرح (در قالب طراحی و راهنما با رنگ زرد نشان داده شده است) هیچ گونه رنگ یا طرحی قرار ندهید تا کناره‌‌های ساک‌دستی مشکلی در چسبیدن پیدا نکند، تنها اگر زمینه طرح شما رنگی است به اندازه ۵ میلی‌متر از رنگ پس‌زمینه در این بخش ادامه دهید تا سطح کار شما یکدست شود.
– در هنگام طراحی ساک دستی‌های کاغذی ۲۶×۳۶.۵ سانتی‌متر و ۵۰×۳۵ سانتی‌متر، از آنجاکه طرح ساک شما بر روی دو فرم جداگانه چاپ می‌شود، در نظر داشته باشید که وجه دوم ساک شما نیز مشابه وجه اول چاپ می‌شود.
– از قرار دادن حاشیه در کناره‌های کار به دلیل احتمال عدم تقارن خودداری کنید.
– از به کار بردن فونت‌های کوچکتر از ۶ پوینت خودداری کنید.
– برای رنگ خط دور همه نوشته‌ها به ویژه نوشته‌های کوچکتر از ۶ پوینت از یک رنگ استفاده کنید.

فرمت فایل‌های ارسالی :
شما می‌توانید کارهای چاپی خود را در یکی از فرمت‌های زیر برای چاپخانه ارسال کنید.
TIFF, PDF, JPEG
– مناسب ترین ساختار برای چاپخانه و جلوگیری از تغییرات ناخواسته، فرمت PDF می‌باشد. برای این کار پس از انجام طراحی در برنامه مورد نظر، یکی از گزینه‌های Save as یا Export را انتخاب کرده، سپس در قسمت Save as type گزینه PDF را انتخاب کنید و فایل خود را ذخیره کنید و این فایل را برای ما بفرستید. در این ساختار کیفیت تصاویر حفظ شده و نوشته‌ها نیز خوانایی و کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.

 

منبع : سایت آقا چاپ

دانلود فایل طراحی ساک دستی کاغذی
عضویت در گروه تلگرام راهنمای طراحی
X