Yadegariprint@yahoo.com 026-33123
نکات مهم برای طراحی تراکت

طراحی تراکت تاثیر گذار ( نکاتی برای طراحی خوب )

طراحی تراکت تاثیر گذار ( نکاتی برای طراحی خوب )

در همین سایت ماه پیش درباره ی ایجاد بروشوری موثر مطالبی آموزنده نوشته شده است که این بار درباره طراحی بروشور برای شما مطالبی جمع آوری کرده ایم . پیچیدگی های خاصی برای طراحی وجود دارد. سه نکته متفاوت وجود دارد که به آنها اشاره میکنیم

در همین سایت ماه پیش درباره ی ایجاد بروشوری موثر مطالبی آموزنده نوشته شده است که این بار درباره طراحی بروشور برای شما مطالبی جمع آوری کرده ایم . پیچیدگی های خاصی برای طراحی وجود دارد.
سه نکته متفاوت وجود دارد که به آنها اشاره میکنیم:

فونت

فونتی مناسب با شرایط کاری خود انتخاب کنید به طور مثال فونت های بامزه یا دست نوشته برای کودکان مناسب بوده اما برای موقعیتی رسمی شما نیاز به فونتی رسمی نیز دارید.
به این سوال می رسیم که شما در چه جایگاهی به تراکت نیاز دارید ؟ به چه فونتی برای مخاطبان خود احتیاج دارید؟
بروشور ها معمولا یک فونت برای تیتر و فونتی متفاوت برای متن کلی دارند . خوب است که از دو فونت متفاوت استفاده کنید اما استفاده بیش از حد از فونت ها باعث بی کیفیت جلوه دادن تراکت شما می شود. در نهایت فونت هایی خوانا انتخاب کنید خصوصا برای تراکت ها . مطمئن شوید فونت شما آنقدر بزرگ است که از فاصله ی دور هم خوانده می شود .

رنگ و تصاویر

همانطور که فونت ها را بر اساس خواست مشتری انتخاب می کنید ، باید رنگ ها و تصاویر هم طبق خواست مخاطبان باشد . به طور مثال رنگ های نئون روشن و تصاویر جسورانه برای نوجوانان خوب است اما از تصاویری جدی و قدرتمند تر برای بزرگسالان استفاده کنید . مثال های زیادی وجود دارند اما نکته ی اصلی توجه به هویت شغلی شماست تا طبق آن تراکت ساخته ، جلب مشتری کنید و انتخاب های آگاهانه داشته باشید . به طور کلی استفاده از رنگ های جسورانه و عکس های با کیفیت حرفه ای تر است .

فضای سفید :

فضای سفید حتما نباید سفید باشد اما باید فضایی باز و خالی باشد . فضایی که خالی از هر نوشته و تصویر باشد . اما این مطلب به معنی به هدر دادن فضا نیست ! در مقابل ، داشتن فضای سفید خوانایی را به اندازه کافی بهبود بخشیده و چشم بیننده را به ادامه مطلب هدایت میکند . متنی که شما واقعا خواهان خواندن آن هستید. از پر کردن صفحه خود اجتناب کنید تا بیننده را روی آنچه میخواهید تمرکز شود هدایت کنید.

چند راهنمایی کلی برای طراحی بروشور :

۱ ) کمترین حد همیشه بیشترین حد است خصوصا وقتی روی صفحه نوشته شود . به نقاط کلیدی بیشتر از تعداد پاراگراف توجه کنید .

۲ ) شما فقط چند ثانیه برای جلب توجه مشتری  فرصت دارید . مردم را با طراحی پیچیده گیج نکنید

۳ ) مردم همیشه از راست به چپ و از بالا به پایین میخوانند . بر این اساس طراحی کنید.

 

 

منبع ترجمه : https://www.ebscohost.com/novelist-blog/novelist-article/creating-effective-flyers-tips-for-good-design

نوشتن دیدگاه

عضویت در گروه تلگرام راهنمای طراحی
X